čtvrtek 3. března 2016

BOO!

Dlouho předlouho sbírám odvahu k šití pružných materiálů. Za poslední nakopnutí před akcí děkuji Princ a večernice, která prohlásila, že klidně vzhůru do toho, v úpletu se mnohé ztratí. A ono fakt. Naplnila jsem se klidem, zakoupila strechovou jehlu do stroje, nitě do overlocku a hlavně úžasné pružné metráže a bavlněné náplety a začala. A už teď myslím, že to bude velmi, velmi návykové. Jsem úplný amatér. Nakonec jsem vše šila pouze overlockem - 4nitkou. Jakýkoli pokus o štepování vypadal rušivě i když jsem se snažila sebevíc. Také mám zakoupenou dvoujehlu do šicího stroje. Tím se, vzhledem k probíhající chřipkové epidemii v naší rodině, budu asi bavit dneska.

Střih tepláčků je nakloněn objemným zadečkům a látkování. Zkonstruovala jsem ho podle našich jiných oblíbených. Díky patentům myslím, že s námi ty tepláky chvilku i porostou. Jo a Tonda chodí. Tedy chodil první den. Teď už běhá. Tatínek mu říká "můj malý běžče" a mě ty první kroky zase strašně dojaly. Taky se mi pozdává, že když dítě začne chodit, zase se o trošku zmenší. A o to jde. Mít je dlouho maličký :)








22 komentářů:

  1. Úžasné a jsem strašně ráda, že jsem mohla přispět svou troškou do mlýna! Jen tak dál!! Tepláčky jsou famózní a určitě vydrží velmi dlouho. Takto střižené tepláčky u nás vydrží klidně i 3/4 roku a jedou dál!! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám fakt radost. A nastříháno na liškovou mikinu. Zbyl na nás v eshopu 1 metr :)

      Vymazat
  2. Tepláky krásné. Také jsem podlehla šití. Já začala tričkem pro moji princeznu a pak druhým pro našeho prcka. Mám nakoupenou látku na softshelky. Tak jsem zvědavá, kdy se do nich pustím. Zjistila jsem, že šití je pro mě dobrý relax. Jen kdyby bylo víc času.
    Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Softshelky budou další level :)

      Vymazat
    2. Softky jsou na ušití velmi snadné, zvlášť oproti úpletu. Takže směle do toho! Petra

      Vymazat
  3. To tedy skutečně booo! Antonínek v medvědím lese! Booooo! Takové tepláky chci taky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já. Ale byl to jen zbytek. Nemůžu nic stejně úchvatného sehnat.

      Vymazat
  4. Nádhera! Závidíme z Anglie! Šít bohužel neumím, ale nakupuju u jedné šikovné paní na Fleru a všichni nám tu tepláčky závidí. A ano, tyhle střihy vydrží opravdu dlouho! P.s. Melíšek by se měl od Antonínka inspirovat v běhání, zatím jen popochází a já už bych ho nejraději viděla běhat po lese. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechno má svůj čas. Melichárek bude určitě zase rychleji recitovat v angličtině :)

      Vymazat
  5. Ta látka je! Tak že bych vytáhla tu teplákovinu a ušila ty slibované kalhoty Kubovi?
    jako dost jsi mě navnadila. Super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani a co že to máš za stroj, že můžeš šít i pravou nohou v sádře? :)

      Vymazat
  6. Peto, báječné!! uplet je prostě skvělý, taky jsem tomu včera propadla:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Strašně se těším až nafotím model č.2, který právě vylezl ze stroje. Katko, jestli budeš potřebovat overlock, klidně se stav. Přes den se do dílny stejně nedostanu, tak může být jen tvůj :) Nebo já dneska zkusila dvojitou jehlu do obyčejného stroje. Hodně parády za cca 50 Kč.

      Vymazat
    2. Tak to mě zajímá...vážně se budu muset stavit - uděláš mi malý workshop?:_)

      Vymazat
    3. Mimochodem, Toníček má upně stejný capáčky jako měl náš Kuba, už má 10...ach jo.. jak to letí...

      Vymazat
    4. Přijeď kafe mám a ve strojích je pořád navlečeno :)

      Vymazat
  7. Je to tak, když Sára stojí, je to prcek. Když se na ni dívám, jak leží v posteli, přijde mi neskutečně dlouhá. :-)
    Mám radost z tvé radosti z úpletového šití. Já nakonec šiju z úpletu daleko nejvíc. Jde to v pohodě i bez overlocku, ale uvažuju o něm, výhledově. Měla jsem možnost si ho zkusit v šicí dílně, a je to přeci jenom rychlejší všechno... Tak se budu těšit na další vystavené kousky. Taky jich tu pár mám, jenom fotky nejsou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplet moje nová srdcovka a další krůček k pomalejšímu šatníku s rozmyslem.

      Vymazat
  8. To mi na tom právě přijde nejlepší, ten pomalý šatník. Samože Toníček a tepláky a ta látka a hlavně ty jste všichni a všechno úchvatní! Mít je co nejdýl malinký, jak tomu rozumím... stejská se mi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejstarší bere neustále směr Francie. Už to i vypadá, že se hodlá usazovat a já si ji ještě ani neužila. Pořád jsem si říkala až povyroste, až povyroste a najednou povyrostla a frrrr. Nic se nemá odkládat a žít se má taky naplno i když občas síla chybí.

      Vymazat
  9. Krááásaaaa!!! Vy my s těma úpletama dneska dáváte! :)

    OdpovědětVymazat