středa 21. května 2014

Yarn Along 9

 Vesta pro syna kamarádky. Pletla jsem mu k prvním narozeninám svetr, ten ale skončil ve sběrných surovinách. Že vám to není jasné? To bylo tak. 

Pletení sebou tahám všude jako kočka koťata. A tak jsem téměř dokončený svetřík hodila v igelitce do kufru auta. To aby bylo co splétat i na cestách. Po příjezdu domů byl čas tak akorát na plotnu a pračku a pletení ostávalo v kufru auta dál. Následně se děti rozhodly, že nastal pravidelný čas pro návštěvu sběrných surovin. Naložily tedy do auta balíky papíru a tašky s hliníkem a s jasnou vidinou přilepšení si ke kapesnému poprosily tátu, aby jim to následující den odevzdal do sběru. Odevzdal vše. Včetně mého pletení. Úkol prý zněl jasně.

Projekt: vesta Milo, Inspirace tu, návod zde. Helčo mockrát díky, pletení jsem si užila.

Klubíčka: 2 necelá klubka Merina od Vlnapu a zbytek Merina extra fine od Dropsu. K tomu zlatému odstínu od Dropsu teď mám obzvlášť silný citový vztah.

Kniha: Ovocné pochoutky v našem jídelníčku. Kniha je z roku 1965 a čtu s chutí. Taky rozšiřuji obzory. Do přečtení této knihy jsem měla v ovoci značné mezery. Např. znáte čínské ořechy, japonskou mišpuli, kašu, klikvu, limy, oskeruše, persiko, vlochyni či tomel? A víte jak vypadá a jak se zpracovává svatojánský chléb? Já už jo. A navíc ta knížka tak retro voní.

Zkusila jsem podle ní koláč. Linecký s citrónovým krémem a kokosovou drobenkou. Cukrem se v roce 1965 rozhodně nešetřilo, ale i přesto byl famózní. Ano, byl. Už není.





12 komentářů:

  1. Je krásná.
    Zrovna ten zlatavý odstín mám doma na jedné hromádce se šedou s tím, že z toho bude čapka s norským vzorem. Anebo proužky, je těžké se rozhodnout. :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jestli máte přímo merino extra fine pozor, pozor. Po vypraní se nadýchaný merinový obláček mění na hadr na podlahu a výrobek podstatně zvětšuje svoji velikost. Vypadá to trochu jako síť na ryby. Zkoušela jsem mladší dcerce čepici, vznikl z toho pytel. Jeden svetřík pro novorozence tu čeká, až mu budou tak dva roky. Moc nevím co s tím. Zkuste si předem vzorek a namočte ho. Já jen doufám, že na vestičce tvar a velikost udrží to české merino.

      Vymazat
    2. To je zvláštní, já mám z merina extra fine už docela napleteno a problém jsem neměla, naopak si pochvaluju, možná záleží od velikosti jehlic. Já pletu vždy na menších, než je udáváno.
      Třeba manželova čepice úspěšně prochází praním i sušičkou a tvar drží krásně, nechlupatí. Moje taktéž.

      Vymazat
    3. Chce se mi napsat, že to bude podnebím, ale ono to nakonec bude rukama :) Tak já už to kvůli té krásné žluté nevzdám :)

      Vymazat
    4. Svou čepici mám hráškovým vzorem a ta se ani nehne. Ale když jsem tak dumala, tak ta manželova je patentem 2-2 a ta se po praní vytáhne, ale v té sušce se zase smrskne.
      Ono jak je to superwash, tak mám zkušenost, že se ta vlna chová o dost jinak, než normálně.
      Teď jsem skládala svetr syna ze Sportlife od GGH, včera vypraný, taky superwash vlna a tělo se trochu povytáhlo a rukávy zůstaly normálně, na těle je garter stitch, marně dumám, jak se to řekne česky :), tak to připisuju tomu. Asi teda jistota bude plést málo pružným vzorem. :)

      Vymazat
  2. Krásné, Peti! Milo nahodím, jen co přestanu ujíždět na pletení čepic. Milo čeká na začátku pořadníku. Jsem fanoušek Merina od Vlnapu (i když jej dělají z nějakého záhadného důvodu čím dál slabší) a líbí se mi i zvolená barva vč. kontrastního proužku. Není nad to mít záda v teple a ještě dělat parádu. Zdraví Petra

    OdpovědětVymazat
  3. Vestička je krásná. Ta kniha vypadá velmi zajímavě.

    OdpovědětVymazat
  4. Knížku Ovocné pochoutky měla a velmi z ní čerpala moje babička Boženka. Měla se jmenovat spíše Ovocné dobroutky. V pondělí pelášíme do antikvariátu na Kounicovku, omrknout, zda tam náhodou není. Díky za deja vu! Jinak zdravím na lont! Mia

    OdpovědětVymazat
  5. Rádo se stalo:-) Pruhy pořád můžu, krásná kombinace barev:-) A přidávám podobnou zkušenost - s přízí Baby Merino od Dropsu - čepice po vyprání zhruba zdvojnásobila svou délku:-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že máš podobnou zkušenost a že to nebude jen těma rukama :) Mám vyzkoušené i ostatní merina od Dropsu a ty jsou v naprostém pořádku, ale tohle už si asi příště nekoupím i přesto, že ta zlatá barva je naprosto nádherná.

      Vymazat
  6. Petro, krásná vestička - krásné barvičky. Můžu se zeptat, jak nahazujete? Je to pletené od shora, ale na klasické raglánové nahazování to nevypadá (kdy v jedné řadě nahodíte a v další řadě nahozené oko pletete anglicky hladce - přijde mi to nějak jinak a vypadá to úžasně). Máte to pletené jedna řada hl a druhé obr. Vypadá to supr. Mám v hlavě zimní svetr pro mého skřítka a tohle nahozování by se mi líbilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se za pozdější reakci. Vesta je nahozena od výstřihu, takže shora. Následně se přidává na čtyřech značkách. Po hotové šíři ramen se uzavřou průramky a nahodí se ještě pár ok pod paží. A pak už jen dle vlastní fantazie až dolů. Doslovný návod nelze bohužel zveřejnit. Jedná se o autorský (placený) návod. Odkaz na návod máte v příspěvku.

      Vymazat